X-Gamer-X
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 09:51:
| |

| Is er interesse in het volgende product ?
Antworks is gebaseerd op de technologie, die door de NASA werd gebruikt bij het bestuderen van leven in een gewichtloze omgeving en is speciaal ontwikkeld als een leefomgeving, een habitat, voor mieren in de ruimte. Zie en bestudeer het gedrag van de mieren in deze unieke, self-supporting antworks container. De doorzichtige gel stelt de mieren niet alleen in staat om hierin hun nesten met kamers te bouwen, maar dient hun tevens als voeding en vocht. U hoeft ze alleen maar in de antworks containerbak te zetten om ze te kunnen observeren en bestuderen.
vergrootglas en microlenzen om de mieren van zeer dichtbij te kunnen observeren; gereedschap om mieren te kunnen vangen; een gereedschapsset om de eerste aanleg voor het nest te maken (zeer eenvoudig, slechts vier gaten maken) en een instructieboekje met interessante wetenswaardigheden over de mier.
Hoe lang leven mieren in de Antworks? Mieren leven tussen de 60 en 120 dagen. Als u ze vangt of koopt, weet u niet, hoe oud ze zijn en hoe lang ze nog zullen leven. Hoe kom ik aan mijn mieren? U kunt ze of zelf vangen of kopen in een dierenwinkel. In de beschrijving staat een adres waar u ze eventueel kunt bestellen. Hoe lang blijft de gel een voedingsbron voor de mieren? De gel van Antworks is een complete voedingsbron voor de mieren. Aangezien ze niet veel eten (en zelfs het afval van de gel opgraven en weer naar boven brengen om als voedsel te gebruiken) zal de gel lang zijn kracht behouden. Vier stappen om te starten met de woonomgeving van de mieren, hun “habitat”, ontworpen door Antworks Open de bovenkant van de uit acryl vervaardigde Antworks habitat container Maak gebruik van de “Tunnel Starter Tool” (blauwe staaf aan de onderkant van de container) om vier gaten te maken in de gel van ieder ongeveer 7 tot 12 cm diep Zet uw mieren voorzichtig (sommigen kunnen bijten of steken!) in de Antworks Sluit onmiddellijk de container, wanneer al uw mieren in de Antworks zijn geplaatst.

Prijs: 17,50
Bewerkt door X-Gamer-X |
| |
| |
Stefanic
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 09:52:
| |

| En dan de hamvraag, hoeveel gaat het kosten? 
|
| |
| |
Martijntjuh
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 10:43:
| |
 Snoep is lekker...
 | Vet... Dus voor 17,50 heb je een complete set waarbij je verder alleen nog aan mieren moet zien te komen? Dan heb ik misschien wel interesse...
|
| |
| |
Johnybh
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 11:35:
| |

| dat is inderdaad wel nice, animo
|
| sja.. |
| |
skinny
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 11:44:
| |
 dyslect meld zich
 | voor dat geld doe ik ook mee.
|
| |
| |
Stefanic
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 11:56:
| |

| En de verzending?
Gok dat het in een pakket moet, dan wordt het wel redelijk prijzig..
|
| |
| |
las5muertas
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 12:20:
| |

| heb ook animo.....
|
| Gebruik zachte woorden en harde argumenten. |
| |
Roconda
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 13:14:
| |

| Interesse, misschien dat je de mieren er ook bij zou kunnen leveren ?
|
| |
| |
X-Gamer-X
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 13:54:
| |

| Het nadeel is inderdaad dat de Antworks niet in een bubbelenvelop o.i.d. past en dus als pakket verzonden moet worden. Misschien kunnen mensen die dicht bij elkaar wonen samen bestellen ?
De mieren worden niet meegeleverd. Volgens mij moet het echt een nest zijn (Koningin met werkmieren dus) want ik hoor verhalen dat sommige mensen enkel 'normale' mieren erin doen en dat deze vervolgens niets doen. Alhoewel de speurtoch naar een nest ook wel leuk is Gewoon een pot of tegel optillen en graaien maar 
Ik zal weleens bij de plaatselijke dierenwinkel informeren of je daar mieren kan kopen, of weet iemand hier een goed adres voor ?
Ik kan trouwens ook de Antworks Illuminator leveren:

Deze kost € 7,50
Bewerkt door X-Gamer-X |
| |
| |
Zgmatty Crew | Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 15:15:
| |
 Anti-Kras Guru
 | Hier Misschien wel interesse, 2x
is er nog een manier om de gel her te gebruiken?
Bewerkt door Zgmatty |
| Ik eet Kauwgom.. wat is JOUW excuus? |
| |
skinny
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 15:51:
| |
 dyslect meld zich
 | of kan er nieuw gel worden gekocht?
|
| |
| |
Chizzler
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 16:59:
| |
 Lalalala.
 | Je kan ook voor goedkopere verzend opties kijken bij Selektvracht (even langs gaan op lokale depot) of DHLforyou.
|
| Chizzler. You want it. You need it. |
| |
Roconda
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 17:51:
| |

| Voor mierenstammen; http://www.antstore.net/shop/index.php/cPath/54/category/ant-colonies
@X-Gamer-X
Wat is het verschil tussen beiden ?
Bewerkt door Roconda |
| |
| |
X-Gamer-X
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 18:12:
| |

| Bedankt voor de site 
@ Zgmatty & skinny, de gel is voor zover ik weet niet los tekoop. De mieren zijn wel lang zoet met de gel want volgens mij is de uitscheiding die ze krijgen door deze gel ook weer bruikbaar. Het gaat natuurlijk niet eeuwig mee.
@ Chizzler, bedankt! Ik zal eens kijken of dat wat is, selektvracht zit hier dichtbij.
@ Roconda, ik neem aan dat je het verschil tussen de Antworks en Antwork Illuminator bedoeld ? Die laatste is een LED-bar die je onder je bakje kan zetten zodat het mooi verlicht is 
|
| |
| |
SiC__1
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 18:12:
| |
 as i see one
 | - te langzaam -
Bewerkt door SiC__1 |
| Who am I to critisize your twisted state of mind? |
| |
skinny
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 18:26:
| |
 dyslect meld zich
 | wat voor stam zou je dan moeten hebben van die ant store er staan er nogal wat of maakt dat verder niet uit?
|
| |
| |
analoog
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 18:35:
| |
 raar is ook leuk
 | Ik vind heel erg leuk maar ook best veel geld voor een plastic bakje en wat gel (zoete gelatine met conserveermiddel?). Ik vind het wel erg leuk om eens zo iets te bouwen. Ik ga eens kijken of ik zelf de gel kan maken (lang leve internet). Ik heb nog wel wat plaatjes glas en/of plexiglas en siliconenkit. Mieren heb ik genoeg in de tuin (kom maar halen....).
Wel echt leuke actie succes!
|
| vroeger was alles ook wel aardig |
| |
analoog
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 20:49:
| |
 raar is ook leuk
 | Misschien wat optimistisch om de gel zelf te maken:
"De agargel bevat sucrose (suikers) om de mieren te stimuleren het te eten. Er zijn aminozuren (bouwstoffen), vitaminen en mineralen aan de gel toegevoegd om een passend dieet te vormen voor de mieren." "bestand is tegen schimmel omdat er schimmelremmers in de gel zitten"
Wel ergens Refill zakjes gezien (voor te duur) kan je ook losse refill zakjes leveren, die kunnen vast wel door de brievenbus. Daar heb ik zeker animo voor als de prijs goed is.
Bewerkt door analoog |
| |
X-Gamer-X
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 20:52:
| |

| Ik ben nog nooit een refill zakje tegen gekomen, waar heb je die gezien ?
Ik heb trouwens ergens gelezen dat je de gel wel kunt hergebruiken. Als je kolonie dood is kun je er gewoon een nieuwe in zetten. Misschien moet je dan de gel even aandrukken o.i.d. Dat ga ik zelf nog even uitvogelen 
|
| |
| |
analoog
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 21:10:
| |
 raar is ook leuk
 | hier
gevonden voor 12,95
Bewerkt door analoog |
| |
analoog
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 21:13:
| |
 raar is ook leuk
 | Hier is verder een uitgebreidere beschrijving (wel van een ander merk bakje)
|
| |
marksingstra
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 21:40:
| |

| 
http://www.trendyspeelgoed.nl/shop/Mieren-&-Planten-c-252.html
Dit mieren aquarium is voorzien van trendy LED verlichting! Middels duurzame celbatterijen en slimme aan/uit knop zet je de miertjes in "the spotlights" wanneer het jou uitkomt! Dit mieren aquarium met verlichting is de nieuwe variant op de Antworks Illuminated. De antworks werkt echter op stroom middels een stekker en dat werd door ons een groot nadeel gevonden omdat je beperkt wordt in waar je het verlichte mierenaquarium neerzet!
Hebben de miertjes er uiteindelijk een zooitje van gemaakt? En wil je toch het mierenaquarium nog een keertje gebruiken? Met de bijgeleverde refll maak je in een handomdraai nieuwe gel!
De afmeting van het antquarium zelf is: 13,5 h x 8,5 br x 3,5 diep
€ 22.50
Verzendkosten: € 6.20
Is goedkoper als combi die jij aanbied met lampjes er bij. Volgens mij is ie ook grooter. 
edit:
deze ziet er ook leuk uit 22,50 maar zonder led 
Bewerkt door marksingstra |
| |
| |
FaBjE
| Gepost op dinsdag 26 augustus 2008 om 23:06:
| |

| Ik heb even rond lopen neuzen op verschillende mieren fora (dat die bestaan...)
Maar daar zijn ze allemaal erg negatief over die gel based huisjes.
Om het feit dat het niet werkt.
een bakje met zand werkt veelal beter. helaas heb je dan niet zoveel zicht op je mieren.
Zie:
http://www.antforum.be/is-een-antworks-formicarium-een-geschikt-formicarium-t239.html
Om een mieren kolonie te stichten heb je een koningin nodig. de makkelijkste manier om hieraan te kopen is via internet bestellen.
op http://www.mierenforum.nl/antshop/ heb je al voor 1.90 een koningin met 0-3 werksters.
Bewerkt door FaBjE |
| |
| |
Stefanic
| Gepost op donderdag 28 augustus 2008 om 08:11:
| |

| Toch is het wel een leuk begin; ook al is het niet de manier waarop je een mierenkolonie zou moeten houden, is het zo wel voor iedereen toegankelijk om het te proberen.
Zeker met zo'n kolonie van 1,90 euro is het wel erg interessant.
Dus ik heb animo 
Bewerkt door Stefanic |
| |
| |
desert
| Gepost op donderdag 28 augustus 2008 om 09:54:
| |

| Heb zelf ook zoeen gehad Maar het werkt inderdaad langs geen kanten weggesmeten geld
|
| |
| |